Už je to nějakou dobu, kdy jsem se u hry opravdu nadchl. Nedávno jsem si myslel, že je to Path of Exile, F2P RPG, které je v betě a považuji jej za velmi schopnou konkurenci například Diablu, i když zas až tak velké ambice nemá. Jenže pak jsem narazil na Don't Starve, které jsem poprvé viděl ve videu Sterakdaryho.
Hra vypadala fádně, ale bylo to něco, co jsem v takové podobě ještě nikdy nehrál a tak mi to nedalo a na Steamu, do toho oněch cca 280 Kč vrazil. Hra je jakože v předprodeji, ale po zakoupení dostanete přímý přístup do bety. (+ v akci zdarma přístup pro ještě jednoho kamaráda, ale zda je tohle aktuální, už nemám jak ověřit)
No a o co jde?
Chlapík jménem Wilson, je takhle jednou ráno probuzen démonem, který mu oznámí, že ho unesl a přežití nyní závisí na něm.
Nachází se na ostrově, který je všechno, ale rozhodně ne opuštěný. V prvních minutách nemáte vůbec nic, jak v kapsách, tak ve znalostech. Hra vám ani nešeptne, co byste měli udělat.
No, zase tak beznadějné to není. Když se člověk více zaměří na interface, tak vidíte, že máte k dispozici jakási políčka, která napovídají co můžete vyrobit a co k tomu potřebujete. Máte políčka inventáře která jsou sice prázdná, ale značí, že je lze naplnit. Je zde ukazatel času, který nekompromisně ubývá a pod ním hrozí políčko žaludku, které je na tom zrovna tak.
Hrozby jsou tedy jasné. Jakmile skončí den, přijde tma a na tu je potřeba se patřičně připravit, nehledě na to, že Wilson potřebuje jíst a s tím je potřeba se popasovat také. Přežít noc a mít stále plný žaludek jsou primární a v podstatě jediné cíle, na které je potřeba se zaměřit a přizpůsobit tomu celý postup ve hře. Ovšem, to že přijde noc nebo, že vyhladovíte, je to nejmilosrdnější co se vám může stát.
Prakticky na každém kroku na vás číhá nějaké nebezpečí mezi, kterými jsou pavouci, živé stromy, oči s nohama a mnohé jiné s kterými, jsem ještě neměl tu čest. Díky bohu.
A však, i když je zde milión způsobů, jak zemřít, najde se druhý milión způsobů, jak přežít.
Na noc, je možné založit oheň, hlad je možné zahnat pochoutkou ze zajíce, kterého pořídíte důmyslnou pastí nebo hbitým postupem, se sekyrou v ruce. Ovšem k tomu všemu se je potřeba dopracovat a hra vám to rozhodně neusnadní. Prakticky celý začátek, se nese v duchu umírání, ale čím více zkušeností získáte, tím více dnů strávíte přemýšlením, kdy a nebo proč zemřete zase.
Princip, je to jednoduchý a místy by se mohlo zdát, že monotónní, ale způsob, jakým je hra vyvedená, ať je to po grafické stránce, zvukové nebo v nápadech, doslova přetéká originalitou a stále je na co se těšit a na co přicházet.
Mám za sebou 22 hodin, čistého herního času a můj vrchol bylo dožití se 31 dne, kdy jsem se vrhnul na průzkum, zjevně nebezpečné oblasti, hrubě nepřipraven. Mno, byl jsem náležitě ztrestán.
Pozitivním je, že smrtí není vše úplně ztraceno. Sice většinou přijdete o opravdu mnoho věcí, které většinou poctivě nastřádáte, ale postup ve výzkumu se s vámi nese napříč jednotlivými pokusy. Na co jste už jednou přišli, s tím se dál setkáte, i když postupy pro jejich odemčení musí být stále splněny, samozřejmě.
Zde by se asi slušelo podotknout, že hra má dva různé módy, tzv. Starý styl a Nový styl. Rozdíl, je mezi nimi nejspíš v postupu vývoje hry. Zatím co, Starý styl, vás nutí nasbírané suroviny obětovat ve prospěch výzkumných bodů, tak v Novém stylu, je od tohoto upuštěno, protože i tak zbývá nutnost nasbírat notné množství té nebo oné suroviny, aby jste něco vyrobili, takže by se dalo říct, že je nový styl lehčí, ale já bych spíš řekl, méně obtěžující, v už tak těžkém systému. Mimo to, jsou k dispozici dvě obtížnosti. Typický Normal a pak Legacy. Druhý jmenovaný jsem ještě odvahu vyzkoušet neměl.
Nerad bych zde spoileroval, takže se nebudu pouštět do velkých rozborů hry nebo postupů. protože právě v tom objevování to je a kdybych vám řekl co se jak dělá, tak bych vás připravil o tu pravou radost ze hry.
Doufám, že bude stačit, když řeknu, že tahle hardcore akční adventura zaujme každého, kdo má rád výzvy. Nepamatuji si, že bych kdy něco podobného hrál, i když jsem se setkal s přirovnáním, že se tam pár věcí děje stejně, jako v Minecraftu a však styl hraní je úplně o něčem jiném.
Vřele ji doporučuji a doufám, že vás zabaví stejně jako mě. Jo a nezapomeňte "Don't Starve".
Hra vypadala fádně, ale bylo to něco, co jsem v takové podobě ještě nikdy nehrál a tak mi to nedalo a na Steamu, do toho oněch cca 280 Kč vrazil. Hra je jakože v předprodeji, ale po zakoupení dostanete přímý přístup do bety. (+ v akci zdarma přístup pro ještě jednoho kamaráda, ale zda je tohle aktuální, už nemám jak ověřit)
No a o co jde?
Chlapík jménem Wilson, je takhle jednou ráno probuzen démonem, který mu oznámí, že ho unesl a přežití nyní závisí na něm.
Nachází se na ostrově, který je všechno, ale rozhodně ne opuštěný. V prvních minutách nemáte vůbec nic, jak v kapsách, tak ve znalostech. Hra vám ani nešeptne, co byste měli udělat.
No, zase tak beznadějné to není. Když se člověk více zaměří na interface, tak vidíte, že máte k dispozici jakási políčka, která napovídají co můžete vyrobit a co k tomu potřebujete. Máte políčka inventáře která jsou sice prázdná, ale značí, že je lze naplnit. Je zde ukazatel času, který nekompromisně ubývá a pod ním hrozí políčko žaludku, které je na tom zrovna tak.
Hrozby jsou tedy jasné. Jakmile skončí den, přijde tma a na tu je potřeba se patřičně připravit, nehledě na to, že Wilson potřebuje jíst a s tím je potřeba se popasovat také. Přežít noc a mít stále plný žaludek jsou primární a v podstatě jediné cíle, na které je potřeba se zaměřit a přizpůsobit tomu celý postup ve hře. Ovšem, to že přijde noc nebo, že vyhladovíte, je to nejmilosrdnější co se vám může stát.
Prakticky na každém kroku na vás číhá nějaké nebezpečí mezi, kterými jsou pavouci, živé stromy, oči s nohama a mnohé jiné s kterými, jsem ještě neměl tu čest. Díky bohu.
A však, i když je zde milión způsobů, jak zemřít, najde se druhý milión způsobů, jak přežít.
Na noc, je možné založit oheň, hlad je možné zahnat pochoutkou ze zajíce, kterého pořídíte důmyslnou pastí nebo hbitým postupem, se sekyrou v ruce. Ovšem k tomu všemu se je potřeba dopracovat a hra vám to rozhodně neusnadní. Prakticky celý začátek, se nese v duchu umírání, ale čím více zkušeností získáte, tím více dnů strávíte přemýšlením, kdy a nebo proč zemřete zase.
Princip, je to jednoduchý a místy by se mohlo zdát, že monotónní, ale způsob, jakým je hra vyvedená, ať je to po grafické stránce, zvukové nebo v nápadech, doslova přetéká originalitou a stále je na co se těšit a na co přicházet.
Mám za sebou 22 hodin, čistého herního času a můj vrchol bylo dožití se 31 dne, kdy jsem se vrhnul na průzkum, zjevně nebezpečné oblasti, hrubě nepřipraven. Mno, byl jsem náležitě ztrestán.
Pozitivním je, že smrtí není vše úplně ztraceno. Sice většinou přijdete o opravdu mnoho věcí, které většinou poctivě nastřádáte, ale postup ve výzkumu se s vámi nese napříč jednotlivými pokusy. Na co jste už jednou přišli, s tím se dál setkáte, i když postupy pro jejich odemčení musí být stále splněny, samozřejmě.
Zde by se asi slušelo podotknout, že hra má dva různé módy, tzv. Starý styl a Nový styl. Rozdíl, je mezi nimi nejspíš v postupu vývoje hry. Zatím co, Starý styl, vás nutí nasbírané suroviny obětovat ve prospěch výzkumných bodů, tak v Novém stylu, je od tohoto upuštěno, protože i tak zbývá nutnost nasbírat notné množství té nebo oné suroviny, aby jste něco vyrobili, takže by se dalo říct, že je nový styl lehčí, ale já bych spíš řekl, méně obtěžující, v už tak těžkém systému. Mimo to, jsou k dispozici dvě obtížnosti. Typický Normal a pak Legacy. Druhý jmenovaný jsem ještě odvahu vyzkoušet neměl.
Nerad bych zde spoileroval, takže se nebudu pouštět do velkých rozborů hry nebo postupů. protože právě v tom objevování to je a kdybych vám řekl co se jak dělá, tak bych vás připravil o tu pravou radost ze hry.
Doufám, že bude stačit, když řeknu, že tahle hardcore akční adventura zaujme každého, kdo má rád výzvy. Nepamatuji si, že bych kdy něco podobného hrál, i když jsem se setkal s přirovnáním, že se tam pár věcí děje stejně, jako v Minecraftu a však styl hraní je úplně o něčem jiném.
Vřele ji doporučuji a doufám, že vás zabaví stejně jako mě. Jo a nezapomeňte "Don't Starve".
Komentáře