Přeskočit na hlavní obsah

Don't Starve

Už je to nějakou dobu, kdy jsem se u hry opravdu nadchl. Nedávno jsem si myslel, že je to Path of Exile, F2P RPG, které je v betě a považuji jej za velmi schopnou konkurenci například Diablu, i když zas až tak velké ambice nemá. Jenže pak jsem narazil na Don't Starve, které jsem poprvé viděl ve videu Sterakdaryho.

Hra vypadala fádně, ale bylo to něco, co jsem v takové podobě ještě nikdy nehrál a tak mi to nedalo a na Steamu, do toho oněch cca 280 Kč vrazil. Hra je jakože v předprodeji, ale po zakoupení dostanete přímý přístup do bety. (+ v akci zdarma přístup pro ještě jednoho kamaráda, ale zda je tohle aktuální, už nemám jak ověřit)

No a o co jde?



Chlapík jménem Wilson, je takhle jednou ráno probuzen démonem, který mu oznámí, že ho unesl a přežití nyní závisí na něm.
Nachází se na ostrově, který je všechno, ale rozhodně ne opuštěný. V prvních minutách nemáte vůbec nic, jak v kapsách, tak ve znalostech. Hra vám ani nešeptne, co byste měli udělat.

No, zase tak beznadějné to není. Když se člověk více zaměří na interface, tak vidíte, že máte k dispozici jakási políčka, která napovídají co můžete vyrobit a co k tomu potřebujete. Máte políčka inventáře  která jsou sice prázdná, ale značí, že je lze naplnit. Je zde ukazatel času, který nekompromisně ubývá a pod ním hrozí políčko žaludku, které je na tom zrovna tak.

Hrozby jsou tedy jasné. Jakmile skončí den, přijde tma a na tu je potřeba se patřičně připravit, nehledě na to, že Wilson potřebuje jíst a s tím je potřeba se popasovat také. Přežít noc a mít stále plný žaludek jsou primární a v podstatě jediné cíle, na které je potřeba se zaměřit a přizpůsobit tomu celý postup ve hře. Ovšem, to že přijde noc nebo, že vyhladovíte, je to nejmilosrdnější co se vám může stát.

Prakticky na každém kroku na vás číhá nějaké nebezpečí mezi, kterými jsou pavouci, živé stromy, oči s nohama a mnohé jiné s kterými, jsem ještě neměl tu čest. Díky bohu.

A však, i když je zde milión způsobů, jak zemřít, najde se druhý milión způsobů, jak přežít.

Na noc, je možné založit oheň, hlad je možné zahnat pochoutkou ze zajíce, kterého pořídíte důmyslnou pastí nebo hbitým postupem, se sekyrou v ruce. Ovšem k tomu všemu se je potřeba dopracovat a hra vám to rozhodně neusnadní. Prakticky celý začátek, se nese v duchu umírání, ale čím více zkušeností získáte, tím více dnů strávíte přemýšlením, kdy a nebo proč zemřete zase.

Princip, je to jednoduchý a místy by se mohlo zdát, že monotónní,  ale způsob, jakým je hra vyvedená, ať je to po grafické stránce, zvukové nebo v nápadech, doslova přetéká originalitou a stále je na co se těšit a na co přicházet.

Mám za sebou 22 hodin, čistého herního času a můj vrchol bylo dožití se 31 dne, kdy jsem se vrhnul na průzkum, zjevně nebezpečné oblasti, hrubě nepřipraven. Mno, byl jsem náležitě ztrestán.

Pozitivním je, že smrtí není vše úplně ztraceno. Sice většinou přijdete o opravdu mnoho věcí, které většinou poctivě nastřádáte, ale postup ve výzkumu se s vámi nese napříč jednotlivými pokusy. Na co jste už jednou přišli, s tím se dál setkáte, i když postupy pro jejich odemčení musí být stále splněny, samozřejmě.

Zde by se asi slušelo podotknout, že hra má dva různé módy, tzv. Starý styl a Nový styl. Rozdíl, je mezi nimi nejspíš v postupu vývoje hry. Zatím co, Starý styl, vás nutí nasbírané suroviny obětovat ve prospěch výzkumných bodů, tak v Novém stylu, je od tohoto upuštěno, protože i tak zbývá nutnost nasbírat notné množství té nebo oné suroviny, aby jste něco vyrobili, takže by se dalo říct, že je nový styl lehčí, ale já bych spíš řekl, méně obtěžující, v už tak těžkém systému. Mimo to, jsou k dispozici dvě obtížnosti. Typický Normal a pak Legacy. Druhý jmenovaný jsem ještě odvahu vyzkoušet neměl.

Nerad bych zde spoileroval, takže se nebudu pouštět do velkých rozborů hry nebo postupů. protože právě v tom objevování to je a kdybych vám řekl co se jak dělá, tak bych vás připravil o tu pravou radost ze hry.

Doufám, že bude stačit, když řeknu, že tahle hardcore akční adventura zaujme každého, kdo má rád výzvy. Nepamatuji si, že bych kdy něco podobného hrál, i když jsem se setkal s přirovnáním, že se tam pár věcí děje stejně, jako v Minecraftu a však styl hraní je úplně o něčem jiném.

Vřele ji doporučuji a doufám, že vás zabaví stejně jako mě. Jo a nezapomeňte "Don't Starve".



    

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tip na aplikaci: URL Shortener

To si člověk přečte krásný článek, o který se chce podělit s blízkými, navštíví pěkné místo, které chce poslat zobrazené na mapě nebo prostě jen narazí na fotku, která jej dojme k slzám a chce to zkusit i na jiných. Takových příkladů je mnoho. Zrovna tak je i spousta stránek, kterým optimalizace URL adres jejich obsahu vůbec nic neříká, a tak se mnohdy stane, že pošlete někomu odkaz v chatu, který má dvacet řádků a nedej bože, že se v něm vyskytuje nějaká mezera, protože to z pravidla odkaz rozdělí a polovina z něj se stane neaktivní. Člověk na druhé straně musí text kopírovat, přenést jej do adresní řádky a doufat, že na kousek nezapomněl. Pohodlí jednoho kliknutí je ty tam.

Internet Explorer 9

Jsou to dva dny co s velkou pompou vyšel Internet Explorer s pořadovým číslem 9 a strhla se vlna srovnávacích testů, které jako měli ukázat, jak je skvělej úžasnej a tak. Rozhodl jsem se, tak nějak zdlouhavě a hlavně nudně sepsat, jak to vidím já. Opravdu jsem se snažil odolat všemožnými metodami, které měli odpoutat mou pozornost a nečíst ony články, ale voodoo panenky došli a když není co píchat, tak se dříve nebo později nuda dostaví a člověku nezbude nic jiného, než propadnou onomu šílenství a ten zpropadenej IE9 vyzkoušet. Musím uznat, že Microsoft opět nezklamal. Využil veškerých příležitostí co měl a vykradl snad všechny ty dobré věci, které konkurenci dělají konkurencí. Jistě by se našel nějaký hnidopich, který by se s semnou přel, že oni se vykrádaj, tak nějak všichni a já bych mu to nevyvracel, ale beru to podle toho, co vyšlo dřív a z tohohle pohledu vycházím se svým stanoviskem. IE9, lze stáhnout na poměrně jednoduché adrese www.microsoft.cz/ie , kde si vybe...

Zápisky z geovýpravy: Terezín & Litoměřice

Odkaz na album 5.7.14 Terezín & Litoměřice Tenhle rok jsme se rozhodli absolvovat low price geocaching výpravy a vzhledem k tomu, že jsme už delší dobu plánovali výpravu do Terezína, tak jako první jsme se vydali právě tam. V době, kdy jsme s tímto plánem začínali, se tam nacházelo asi 38 klasických kešek, které provázeli postupně po celém městě. Jenže přišli povodně a došlo k obnově jen asi 18. I to je poměrně úctyhodné číslo. Vzhledem k tomu, že se zatím zaměřujeme pouze na klasiky, tak jsme se po ostatních druzích nepídili, ale číslo by se jistě vyšplhalo ještě o pěkný kousek výš. 18 bylo číslo, které by nám stačilo, ale při pohledu na mapu a zjištění, že se poblíž nachází ještě město Litoměřice, které nabízí, taky cca dalších 18 klasických krabiče k, padlo rozhodnutí, že se nejspíš podíváme i tam.